Netflix geeft foutmelding op Chromecast

Als je Netflix het plotseling niet meer doet op de Chromecast dan zit er niets anders op dan de Chromecast te resetten. Dit is niet veel werk, maar irritant is het wel. Krijg je een foutmelding bij Netflix op de Chromecast dan moet je dit dus even doen.

De Chromecast kent weinig instellingen of mogelijkheden tot configuratie. Als iets niet meer werkt dan is vaak het beste om de Chromecast even opnieuw te installeren. Ook in dit geval bij Netflix dus.

11 gedachten over “Netflix geeft foutmelding op Chromecast”

  1. Ik heb de resetten diverse keren uitgevoerd, niets werkt.

    Ik heb Netflix gebeld en ik heb ziggo al gevraagd of er iets met mijn verbinding aan de hand is.

    Foutmelding blijft terug komen. Hij speelt na het casten slechts 1 minuut af en dan gaat de film opnieuw laden en bij 99% stopt hij en zegt: kan deze titel niet afspelen.

    Netflix helpdesk geeft aan dat de Chromecast een update nodig heeft, echter ik denk dat het juist na een update in de war is gegaan, want voor de vakantie werkte alles prima.

    Wat kan ik doen??

    1. Wij hebben exact hetzelfde probleem als Erwin omschrijft. Dit is nu al weken aan de gang en lost zich niet op. We hebben alles al meerdere malen gereset en opnieuw geïnstalleerd, maar zonder resultaat. Soms werkt het ineens een dag of twee weer goed, maar vervolgens krijgen we op een dag weer na 1 minuut afspelen een foutmelding. Netflix heeft het inderdaad over een update van Chromecast, maar wanneer komt die dan?

  2. Ik heb chromecast met ethernet verbinding. Zelfs ik heb problemen, opeens gaat de film pauzeren en begint na 30 seconden weer, of niet en krijg ik de mededeling verbinding is verbroken. Meermalen gereset maar lost niets op.
    Kijk voornamelijk naar Videoland, ook daar weten zij van niks.
    Ga binnenkort de Ultra aanschaffen, benieuwd of dat wat oplevert, de gewone Chromecast verhuist dan naar de slaapkamer.

  3. Bij mij kan ik naar de chromecast netjes Netflix casten. Echter als mijn telefoon op schermbeveiliging gaat, verdwijnt de pop-up scherm waarmee ik volume, pauze knop etc kan bedienen. Ik moet Netflix loskoppelen van de chromecast als ik bijvoorbeeld wil stoppen met kijken.

    Heb de app al een keer opnieuw geïnstalleerd maar blijf hetzelfde probleem houden

  4. Wij hebben beneden en boven een chromecast. Beneden werkt alles prima! Boven kunnen we wel YouTube filmpjes casten maar geen videoland of Netflix. De film wordt geladen, we kunnen dan een aantal minuten kijken, hij stopt dan, laadt weer. Zo doe je over een film van 1,5 uur ineens 2,5 uur met al die tussenpauzes 🤣. We hebben de chromecast van beneden, boven in de tv geplugd maar dan houden we het probleem. Het ligt denk ik dan niet aan de chromecast maar waar wel aan? Iemand een idee? Tv of internet?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *